-Aquest poden tenir estructures que permeteixen la construcción de models de diferents tamainys .El tipus de combustible determinada el disseny del motor per aconseguir l'alliberamnet d'energia , hi ha de dos tipus de motors :-D'encesa per guspira /cicle Otto o d'encesa per compressió/cicle diésel. A més hi han doso tipus de cicle : dos temps (2t) (són més simples que els de 4 temps , més lleugers , econòmics, menys mateniment i no es pot regular ) i quatre temps (4t) .
Funcionament dels motors alternatius de 4t
Els dos tipus són semblants , però funcionamnets i combustibles diferents .
En la part del motoron és fa la transferència d'energia térmica és a la cambra de combustió , ala part superior del cilindre i l'aire surt quan s'obre la válvula d'admissió. La inflamació del combustible produiex una expansió de gasos , empenyan l'èmbol fins al punt mort inferior(PMI) que empenya els gasos cremats que surten desde el cilindre a partir de la válvula d'escapament .
Les válvules s'obren i és tanquen , per un arbre de lleves que gira amb el cigoñal , a través d'un sistema de transmissió .
A la part inferior hi ha un receptacle d'oli anomenat càrter , per lubricar les parts del motor que són en moviment , tots aquest és troben en el bloc motor i la culata que el cubreix en la part superior.
El motor d'encesa per guspira o de cicle Otto
1r temps ,admissió : L'èmbol es trova en el PMS , la vávula d'escapament en la tancada i la
d'admissió a s'obre , quan l'èmbol baixa , provoca una succió que aspira l'aire de l'exterior entra`n amb una barreja de benzina polvoritzada per l'injector , despres l'èmbol arriba al PMI.
2n temps , compressió: La válvula d'admissió es tanca i l'èmbol gira fins al PMS i la barreja d'aire i gasolina solleixen la máxima compressió.
3r temps , explosió: La bugia a de saltar la guspira per inflamar la barreja d'aire i benzina , la bugia rep alta tensió i quan arriba als elèctrodes fa saltar un arc voltaic que inflama la barreja i fa l'explosió , els gasos s'expandeixen fins arribar al PMI.
4t temps , escapament: Ja feta l'explosió , s'obre la vàlvula d'escapament i surten els gasos a l'exterior de la pujada de l'èmbol i quan arriba al PMS la válvula es tanca i el cicle torna a començar
El motor d'encesa per compressió o de cicle diésel
En el temps d'admissió , entre l'aire al cilindre , fortament comprimit en la fase de compressió i earribar a més de 600 graus . Quan és produiex l'explosió , un injector, alimentat per una bomba
injecta al cilindre una petita quantitat polvoritzada de gasoil quan és relaciona amb l'aire calent i pressió , s'inflama generant una gran explosió que empenya l'èmbol cap al PMI.
Els motors diésel són més robustos , millor rediment i més duradors que la gasolina.
Característiques dels motors
Cilindrada : Està relacionada amb la potencia que pot lliure i el seu comsum
-El volum d'un cilindre (Vc) es calcula a partir del seu radi (r) i de la cursa (c) (distancmàx.) que recorre l'èmbol entre el PMS i el PMI
Vc=𝜋 ·r2 ·c[cm3]
-El volum máxim d'un cilindre (Vm) es calcula sumant el volum del cilindre (Vc) i el volum de la cambra de combustióo (Vm)
Vmàx=Vc+Vmín [cm3]
-La cilindrada del motor (Vt) dependrà del nombre de cilindres (nc) que tingui:
Vt=Vmàx·nc[cm3]
Relació de compressió
D'un motor es calcula amb el quocient entre el volum màxim i el volum de la cambra de combustió.
rc=V(màx)/V(mín) = (no té unitats)
Potencia
Depèn de la frenqüència de rotació del cinyogal o arbre de sortida del motor , la velocitat es variable , es comercialitza en máxima potencia i el valor de freqüencia de rotació que s'acossegueix , La potencia depèn d'un mun de factor , com la cilindrada .
No hay comentarios:
Publicar un comentario