Apartat 3

   Màquines de combustió interna alternatives

-Aquest poden tenir estructures que permeteixen la construcción de models de diferents tamainys .El tipus de combustible determinada el disseny del motor per aconseguir l'alliberamnet d'energia  , hi ha de dos tipus  de motors :-D'encesa per guspira /cicle Otto  o d'encesa per compressió/cicle diésel. A més hi han doso tipus de cicle : dos temps (2t) (són més simples que els de 4 temps  , més lleugers , econòmics, menys mateniment  i no es pot regular )  i quatre temps (4t)    .
                                                                                                                                                                  Funcionament dels motors alternatius de 4t
Els  dos tipus són semblants  , però funcionamnets i combustibles diferents .
En la part del motoron és fa la transferència d'energia térmica és a la cambra de combustió  , ala part superior del cilindre  i l'aire surt quan s'obre la válvula d'admissió. La inflamació del combustible produiex una expansió de gasos  , empenyan l'èmbol fins al punt mort inferior(PMI) que empenya els gasos cremats  que surten desde el cilindre  a partir de la válvula d'escapament .
Les válvules s'obren i és tanquen  , per un arbre de lleves que gira amb el cigoñal , a través d'un sistema de transmissió .
A la part inferior hi ha un receptacle d'oli anomenat càrter  , per lubricar les parts del motor  que són en moviment  , tots aquest és troben en el bloc motor i la culata  que el cubreix en la part superior.  

El motor d'encesa per guspira o de cicle Otto 
El motor de cicle Otto s'alimenta de gasolina =Benzina  , els sstemas per alimenta.ro són a través del burador o per l'injector ( aquest és més eficient) .La inflamació de la gasolina a de ser provocada a través d'una espurna o guspira elètrica a la bugia .
1r temps ,admissió : L'èmbol  es trova en el PMS , la vávula d'escapament en la tancada i la
d'admissió a s'obre , quan l'èmbol baixa , provoca una succió que aspira l'aire de l'exterior entra`n amb una barreja de benzina polvoritzada per l'injector   , despres l'èmbol arriba al PMI.
2n temps , compressió: La válvula d'admissió es tanca i l'èmbol gira fins al PMS i la barreja d'aire i gasolina solleixen la máxima compressió.
3r temps , explosió: La bugia a de saltar la guspira per inflamar la barreja d'aire i benzina , la bugia rep alta tensió i quan arriba als elèctrodes  fa saltar un arc voltaic que inflama la barreja  i fa l'explosió , els gasos s'expandeixen fins arribar al PMI.
4t temps , escapament:  Ja feta l'explosió , s'obre  la vàlvula d'escapament i surten els gasos a l'exterior  de la pujada de l'èmbol  i quan arriba al PMS la válvula es tanca i el cicle torna a començar
                                                                       



El motor d'encesa per compressió o de cicle diésel

En el temps d'admissió , entre l'aire al cilindre , fortament comprimit en la fase de compressió i earribar a més de 600 graus . Quan és produiex l'explosió , un injector, alimentat per una bomba
injecta al cilindre una petita quantitat polvoritzada de gasoil quan és relaciona amb l'aire calent i pressió , s'inflama generant una gran explosió  que empenya l'èmbol cap al PMI.
Els motors diésel són més robustos , millor rediment i més duradors que la gasolina.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
Característiques dels motors

Cilindrada  : Està relacionada amb la potencia que pot lliure i el seu comsum
                    -El volum d'un cilindre (Vc)  es calcula  a partir del seu radi (r) i de la cursa (c)                                   (distancmàx.) que recorre l'èmbol entre el PMS i el PMI
                                          Vc=𝜋 ·r2 ·c[cm3]
                   -El volum máxim d'un cilindre (Vm) es calcula sumant el volum del cilindre (Vc) i el                           volum de la cambra de combustióo (Vm)
                                          Vmàx=Vc+Vmín [cm3]
                   -La cilindrada del motor (Vt) dependrà del nombre de cilindres (nc) que tingui:
                                        Vt=Vmàx·nc[cm3] 


Relació de compressió

D'un motor es calcula amb el quocient entre el volum màxim i el volum de la cambra de combustió.
rc=V(màx)/V(mín) = (no té unitats)
Potencia

Depèn de la frenqüència de rotació del cinyogal o arbre de sortida del motor   , la velocitat es variable , es comercialitza  en máxima potencia i el valor de freqüencia de rotació que s'acossegueix , La potencia depèn d'un mun de factor , com la cilindrada .
Anterior                           Següent

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Tecnología   Màquines tèrmiques